måndag 30 maj 2011

Jag kommer

Här kan man tydligen inte räkna med nån vidare uppdatering.... Kan inte vara lätt att vara lätt att försöka följa den här bloggen inte, haha!

Som vanligt hinner det hända mkt mellan gångerna jag skriver och jag vet inte riktigt vart jag ska börja.
Jag har fått min iPhone nu iaf, en vit!!!! :D Den är grym! Så jag hoppas att jag kan bli lite duktigare på att ta kort och lägga ut här så ni får se :)

Gjorde ridprovet på Flyinge förra fredagen. Dressyren gick riktigt bra, hoppningen helt okej och hästhanteringen var katastrof! Hästen jag fick till hästhanteringen var fullständigt omöjlig att visa på ett bra sätt. Han nafsades, han bet i tygeln (och vägrade släppa!), vägrade stå stilla, sprang ifrån medellinjen, tryckte in mig i väggen när jag skulle visa honom i trav på spåret... Ja, säg nått han inte gjorde!
Nu är det bara att vänta på första beskedet, som ska komma nån gång i juni om jag inte minns fel.
I helgen var Jag & Royal iväg och tävlade i Katrineholm med Malin som groom.
Vi red La:4 och fick 62%. Jag var inte alls särskillt nöjd med ritten och vi hade ganska många missar, trots det blev det en seger!! Vilket jag blev väldigt överraskade över, men oxå väldigt glad såklart :)
Det var första gången jag var iväg och tävlade utan mamma. Helt sjukt vad mkt grejer man måste hålla koll på helt själv när hon inte är med! Tur att jag hade Malin med mig så det blev lite ordning iaf ;)
Och nu till helgen är det min tur att vara groom åt Malin och Generalen. Dom rider ju SM på Strömsholm!! Ska bli så kul!

Segerkyssen! Älskade häst

Hm.. Känns som det blev ett ganska flummigt inlägg. Men ni får helt enkelt ha överseende eftersom jag inte har bloggat på länge.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar