tisdag 22 december 2009

Not fair

Tisdag

Julafton är i... Övermorn!??
När man va liten brukade det vara en oändlig låååång väntan till julafton. Nu har det bara "svichat" på i ett hemskt högt tempo, och jag anser själv att det är ett under att jag har hunnit köpa julklappar till alla. Det jag vill säga är att det går FÖR fort, jag hinner inte med! Stop stanna, kan man få njuta lite av att det är december och att det faktikst ligger snö på marken? Men svaret tycks ständigt vara nej, ett stort fett NEJ! Och det är allt utom rättvist enligt min mening. Jag menar, jag har inte ens planerat ngt för Juldagen eller nyår än. Typiskt (eller ska jag säga typiskt mig kanske??)att man tror att sånt ska lösa sig själv när man i själva verket vet att det inte gör det. Det är juldagen som jag känner mig mest partysugen på. Nyår är det ju egentligen bara amatörer som går ut på, har jag hört.. Och det kanske stämmer eftersom nyår sällan blir så bra som det var planerat, man blir oftast besviken och då kanske det vore mysigare att fira nyr med god mat och bra sällskap? Minns inte när jag var hemma på ett nyår senast, länge sen är det iallafall.



Måste bara få skryta om lill-Dregen, han är sååå duktig! När vi rider i tältet och det blåser i tältduken och slår i dom stora portarna vikar han inte ens på örat. Jag undrar om jag någonsin kommer lära känna honom helt och hållet, han överraskar mig hela tiden min fin fin fina häst.

Börja faktiskt längta lite till julafton nu, men inte pga att jag ska få julklappar utan för att jag vill se när andra öppnar mina julklappar som jag har köpt. Vuxenpoöng till Linn? Jo, jag tror minsann det!

Merry christmas om vi inte hörs mina söta läsare:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar