onsdag 30 december 2009

Vem valde? inte jag.

Onsdag


Sitter här och lyssnar på Eva Dahlgren - vem tänder stjärnorna och filsoferar lite grann. Idag har det varit en "tröstätardag", det brukar inte hjälpa men idag har det ta mej fan gjort det tror jag. Jag känner mig stark igen och det finns ingen anledning till att känna ngt annat just nu. Jag behöver bara hitta tillbaka till mig själv och jag vet att jag är på god väg nu, inget kan hindra mig från det. Det finns en anledning till att jag är ett så kallat "kontrollfreak" och nu vet jag att det oxå är bäst att bara låt det vara så.
Det spelar ingen roll att om ni inte förstår vad jag skriver om, för att få skriva av sig lite grann får mig att må mycket bättre, och det tror jag faktiskt att ni unnar mig...

För övrigt har jag jobbat idag (07.00-10.00), tagit en powernap, sett en Wallanderfilm Hämden, ätit lunch, sett en till svensk konstig film, lekt spion (har blivit väldigt duktig på det på sistone), städat heeeela huset, vikt tvätt, hängt tvätt och nu sitter jag här och bloggar. Tääänk så mkt jag hunnit med, ojojoj!

Ska jobba imorn (nyårsafton) oxå 11.00-16.00, ganska obekväm tid med tanke på att det är nyår. Man hinner inte göra ngt före jobbet och inte heller efter, men det spelar ju inte nån roll egentligen eftersom jag ändå inte ska göra ngt särskillt mer än att ta hand om Royal.

Ni får ursäkta att mitt inlägg är en aning bittert men det är så det är just nu. Bittert alltså...

Om jag av ngn anledning inte skulle skriva imorn så önskar jag er en fin nyårskväll och ett Gott Nytt År.
Vi lämnar 00-talet och stiger in i ett nytt decenium, helt perfekt för en förändring kanske, vad vet jag?
Jag har några nyårslöften inför 2010, ett av dem är att jag ska börja träna.
Kanske inte går ut och springer än, efetrsom det är lite kallt för det, men jag ska träna här hemma. Tänker försöka göra situps, armhävningar och utfall osv. Sånt höll jag faktiskt på med nästan varje kväll för två år sen, dags att ta upp den goda vanan nu.

Nej, nu byter jag till Calle Kristanson- Hungry heart istället. Älskar hans röst. Och vet ni vad?? Jag tror minsann att han har paxat en spot på min top-10 lista, haha! De ni!

/linnhelenapettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar