måndag 24 augusti 2009

Everybody ready

Måndag

Neeeeeej, det är inte roligt med studentlivet! Neeeeeeeej, jag vill inte gå på universitet när alla andra jobbar och tjänar pengar! Jag vill flytta hemifrån och känna mig vuxen. Åhhhhhhhhh! Frustration, är ett ganska passande ord för vad jag känner just nu. Och att det dessutom känns som det kommer bli apsvårt och att många av mina klasskompisar är hypernördar gör inte saken bättre. Just nu suger verkligen mitt liv och det är jag mindre road av...


Just nu känner jag bara för att flytta till Norge och jobba och tjäna pengar.
Det skulle vara roligt att flytta dit tillsammans med Bea och Amy och bo i nån lägenhet. Så man fick känna att man faktiskt har tagit studenten och att man är vuxen och kan göra precis vafan man vill rent ut sagt.
Det här känns ju bara som en fortsättnig på gymnasiet, fast typ 2000 gånger svårare och jobbigare. Grrrrreat!
Alltså det känns helt meningslöst att fira att man har tagit studenten och och sen ska skiten forstätta 3 år till. 3 år till! Fatta vad lång tid det är! Jag kommer alltså kanske vara klar för arbetslivet när jag är 22 år. Okej, det är väl ganska bra men ändååååååååååååååååå. Jag spyr på allting och ingen häst har jag heller. Allt känns bara så jävla drygt och jobbigt.

Tänk, detta skulle kunna vara våran vardag liksom... fast minus Bacardiflaskan kanske. Men tänk:D


Tack för mig och godnatt!
/ Linn

4 kommentarer:

  1. Jag tror att det kommer kännas bättre med tiden! Folk säger ju att livet som student är det bästa. Du får helt enkelt bevisa att de har rätt :)
    Och tänk på hur svårt det är att få jobb nu, det slutar säkert med att jag sitter hemma hela hösten, utan varken ett liv eller pengar. Det är endast vi själva som kan påverka hur den här hösten blir, och jag hoppas att allt ordnar sig och att vi får uppleva den bästa av höstar!
    /Bea

    SvaraRadera
  2. Ja, det har du nog rätt i. Sen är det ju egentligen inget som säger att jag inte kan ta ett uppehåll från stuierna om jag skulle hitta ett jobb som verkar kul. Men just nu är det lite tungt :(

    SvaraRadera
  3. det löser sig ska du se gumman:)

    SvaraRadera
  4. Vadå? Vill du inte ha baccardi i vardagen!? /Amanda

    SvaraRadera