onsdag 6 oktober 2010

Hang with me

Jäklar vilken motvind jag hade påvägen hem från stallet, jisses! Min mountainbike är ganska tungcyklad i vanliga fall och i motvind blir den rent ut sagt skitjobbig.
Har länge tänkt att jag borde sälja den här och köpa en ny. Vill ha en damcykel med korg som har släta hjul. Kanske borde ta tag i det nu.

Royal fick gå med martingalen idag, ja så går det när man inte kan uppföra sig. I början av passet visste han inte om han hade fyra ben eller fjorton... Men dom sista 15 minutrarna var han riktigt samarbetsvillig och känndes jättefin.
Har inte gjort så mkt idag mer än vart i stallet. Kollade på halv åtta hos mig när jag åt frukost på tv4 play. Jag känner mig lite lillgammal som gillar det programmet, tror att det är pappas favvoprogram dessutom, haha! Men jag tycker att det är ett mysigt program och sen tycker jag att det är kul att se vad folk lagar för mat. En del är verkligen superduktiga! Sen är det kul att dom ska bedöma varandra och leka experter, vissa tar det på mer allvar än andra...

Imorn och på fredag blir det jobb på Sörmon. Äntligen får jag göra nått annat än att baka, laga mat, tvätta, vika tvätt, städa, byta sängkläder etc etc.
Men idag är jag alltså hemmafru och till middag ska jag laga Grekiska köttbullar med tzatsiki, MUMS!

Nu ska jag kolla på Christine!
Bye!

1 kommentar:

  1. Helge gör programmet så himla roligt!
    Kul med jobb förresten :D Imorgon är det jag som är ledig, ska bli skönt det med nu emellanåt! (Aldrig är man nöjd, haha)
    /Bea

    SvaraRadera