måndag 4 oktober 2010

When

Och så var det måndag igen. Är väldigt trött på att sitta hemma när alla andra går till jobbet faktiskt. Hoppas på att få jobba lite på Sörmon i veckan och framför allt så hoppas jag på att få en praktikplats snart.

I fredags åt vi pizza och guuuud så gott det var! Orkade nästan hela pizzan (!) men bara nästan. Lite senare kom Bea, vi kollade på Idol och sen även lite av Robin Hood filmen. Jag var nöjd med folket som gick vidare i Idol, fast lite besviken på att det finns dom som har karriärer redan som är med i programet. Geir är väl den som man tycker hör minst hemma i Idol eftersom han trots allt har vunnit Schlagerfesivalen i nått random land. Två av mina favoriter Linda & Jay har tydligen oxå haft/har sång karriärer, det blev jag mest besviken på. Jay har tydligen uppträtt tillsammans med Takida och Backyard Babies (!!!), inte så kontigt att jag gillar honom då kanske;)
Har ganska många favoriter i år, gillar även Alice, Olle & Linnéa. Det kommer bli svårt att välja vem man ska heja på i höst. Men man kanske inte måste välja? :)

Beas favvo, Mors lilla Olle gick vidare i fredags. We like!

I Lördags tog mamma & jag en vända på stan. Slutresultatet blev fyra tröjor till mig och jag vet inte hur många till mamma + att hon köpte skorna som jag har sucktat efter (tyyypiskt!). Vem vet, jag kanske "lånar" dom av henne, hehe!

Mammas nya skor

Och igår, söndags, var det tävling i Kristinehamn. Royal var mer vild än tam... Vet inte hur många hopp rakt upp i luften han gjorde på framridningen. En av gångerna hoppade han så högt att jag tappade ena stigbygeln och va 50 cm över sadeln, som tur var så landade jag tillbaka i sadeln och inte vid sidan om. Mamma & Mattias som stod och tittade på såg lite lätt bleka ut efter Royals skutt. Inne på banan lungnade han ner sig betydligt och skötte sig relativit bra. Travprogrammet kändes bäst. När vi kom till galoppen kändes Royal helt plötsligt trött ist för vild och galen, så i höger galaopp blev det två avbrott. Men trots det så skrapade vi ändå ihop 61% i våran första LA:3. Så jag är nöjd med resultatet men mindre nöjd med våran prestation.

Har lite smågrejer att fixa med här hemma idag och sen blir det stallet.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar