fredag 27 februari 2009

Come undone

Fredag

Dagen började 10.00 då jag gick upp, men det fattade ni. Gick upp och gjorde frukost, bestånde av 2 rostade smörgåsar med marmelad och O´boy (såklart!). Till frukosten blev det fyra vänner avsnitt, vilket passar utmärkt med rostat bröd (om ni inte kände till det). sen gjorde jag mig iordning för stallet, och idag cyklade jag dit, vilket är ganska ovanligt nu förtiden. Och tänk vad jobbigt det var! Kändes nästan lite pinsamt när jag kom fram och flåsade så tungan nästan hängde utanför. Haha! Okej, nu kanske jag överdrev liiite, men det var iallafall mycket jobbigare än vad jag minns att det var förr, och det känns ju inte så roligt att konditionen är sämre nu än vad den var när jag var 14 liksom. IOFS hade cyklen ganska platta däck, vilket säkert gjorde det lite mer jobbigt än vad det hade behövt vara om jag hade varit smart och kollt det innan jag åkte. Hur som haver, jag har iallafall komit på att min kondition inte ligger på en elitidrottares nivå direkt. Men det borde den! Jag är ju faktsikt Elitidrottare (stolt)! Så min slutsats av den här cykelturen på ca 10-15 min är att jag ska förbättra min kondition, smart tänker ni nu. Ja! Det är smart, för har jag bättre kondition kommer jag kunna rida bättre och det är ju ett stort plus om man vill ha framgångar på tävlingar i framtiden. Till våren ska jag börja utnyttja elljuspåret här uppe i skogen, och innan jag kan börja med det ska jag mjukstarta med att cykla till stallet varje fredag, minst. Jepp, så får det bli.

Får se vad som händer ikväll, antagligen lite mys med film och glass lr nått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar