lördag 9 maj 2009

I don't hear you I don't need to

Lördag

Igår var mamma och jag iväg och kollade på hästen som jag skrev om i mitt förra inlägg. Tävlingen var på Björkliden, har aldrig varit där förut så det var kul att se hur anläggningen såg ut. Men jag tror att jag kommer försöka undvika att tävla där... Det var nämligen mer en bondgård än en ridanläggning. Till och börja med så fanns det inga parkeringar utan folk fick parkera på en grusväg med sina hästtransporter och bilar, vissa fick lasta av sina hästar i nedförsbacke. Ridhuset och ridbanan var det inget fel på men omgivningen var ganska prövande. På Björkliden hade de Kossor, höns, katter, hästar (som såg ut som kossor-skäckar), barn som sprang runt och skrek osv. Så det var ganska många som hade spända hästar på tävlingen. Jag kan väl tillägga för de som inte rider eller pysslar med hästar att de flesta som har häst har boxplats på en ridskola, ngn slags ridanläggning eller på sin egna gård men det är väldigt sällan som man har hästar tillsammans med en massa andra djur. Så när en häst får se t.ex en ko för första gången blir de oftas livrädda.

Hästen som vi var där för att titta på var väldigt fin nu med, så vi ska antagligen åka och provrida ngn dag efter semestern. Mamma och Pappa åker nu på Tisdag, så då får Mattias och jag hela huset för oss själva i en vecka innan vi oxå åker ner till Gran Canaria. Ska bli jättehärligt med semester efter de här stressiga veckorna som har varit.

Den här helgen skulle egentligen ängnas helt och hållet åt plugg, men har jag pluggat ngt än? -Nepp!
Istället har jag suttit framför datorn halva dagen och inte gjort ngt vettigt alls. Jag har en viss känsla av att jag kanske prioriterar fel..
Äh! Jag har inte tid med ångest nu, det får jag ta imorn för nu måste jag faktiskt kolla upp vad jag ska önska mig i studentpresent.

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar