lördag 9 januari 2010

Med ena foten utanför

lördag 19.26

Jag vet bestämt att jag städade mitt rum så sent som i torsdags och ändå ser det ut som ett bombnedslag här. När jag får tag på den jäveln som stökat till det här så blir det inte roligt, det vill jag lova!

Förövrigt har jag och mamma varit på stan idag och inventerat stadens butiker. Kom hem med två par trosor, det va allt! Haha, inte särskillt lyckat. Men jag hittade ett par jeans som jag MÅSTE ha. Sa till mamma att jag önskar mig dom i födelsedagspresent, men jag vet inte om jag orkar vänta sååå länge ;) Får se när jag får min lön här i slutet av januari, då kanske jag inte orkar stå emot dom längre.
Efter vändan på stan åkte vi iväg till stallet. Riktigt behagligt att rida idag, det va ju faktiskt bara -12,5 grader idag, rena värmeböjan! Haha, det märks att man har fått lite perspektiv när man har upplevt -20 liksom.
Efter allt detta så har jag ätit älggryta och nu sitter jag här och bloggar, ska snart ta mig i kragen och göra mig iordning och sedan åka och hämta Fru Larsson och Fru Blomster för att kolla på bio (Oj, vilken lång mening!!). Vi ska iaf se Avatar.

Och om ni undrar, så forstätter jag lyssna på Melissa Horn och förundras över att jag inte upptäckt denna underbara sångerska tidigare.

/linnhelenapettersson

2 kommentarer:

  1. Hon spelade ju här i Karlstad i november. Hade du kommit på att hon var bra lite tidigare så hade vi ju kunnat gått på henne tillsammans!
    /Bea

    SvaraRadera
  2. men hon suger! Amanda

    SvaraRadera