torsdag 4 februari 2010

Bortom vett och sans

Torsdag
Snälla, kom hit fort
Kom så fort du kan
Ta med din spegel och din andedräkt
Kom, blås på mej
Ljug för mej igen
Om och om igen
Som för första gången
Bara håll mej fången
I en helig lögn

Åh, förälska mej!
Älska mej sönder och samman
Låt mej vara nån annan
Förälska mej!
Åh, förälska mej!
Med dina bara händer
Med dina bara händer

Här är allting kallt
Rimfrost överallt
Här ligger viken frusen
Tät snö på husen
Som tungmetall
Kom och för mej ut
Dit himlen saknar slut
Jag har gjort mej hård, så hård
Som klippan mot havet
Hjälp mej ut

Åh, förälska mej!
Ta mej nån annanstans
Bortom vett och sans
Förälska mej!
Åh, bara förälska mej!
Med dina bara händer
Med dina bara händer

Jag har vart där förr
Men det var längesen
Ja, jag har gått i din himmel
I ditt paradis
Och jag vill dit igen

Åh, förälska mej!
Med din mun mot det röda
I morrn kan vi vara döda
Förälska mej!
Gör vad du vill med mej
Kom och jag följer dej
Förälska mej!
Ta mitt förnuft i beslag
Men gör det nu, i dag
Förälska mej!
Åh, förälska mej!
Med dina bara händer
Med dina bara händer

Peter Lemarc - Förälska mig!

/linnhelenapettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar