lördag 6 februari 2010

Starkare än ord

Lördag

Känns inte som jag har ngt som jag vill skriva om..
Vad vill ni läsa om? Äh, det skiter väl jag i! Ni får läsa om vad som erbjuds helt enkelt. Punkt.

Har jobbat hela veckan i stallet. Every day.
Jag trivs väldigt bra med att vara i stallet hela dagarna, det känns inte som man jobbar. Man gör roliga saker som man får betalt för, och hur bra är inte det? Och motionen får man på köpet, winwin-situation!

Igår (fredag) ägnade jag åt pizza, datorn, sovande framför tvn och dagdrömmar.
Va verkligen jättetrött igår kväll, tror jag gick och la mig vid elva och innan det hade jag som sagt sovit framför tvn (let´s dance). Fan! Jag missade EMD-Mattias oxå.
Det är smällar man får ta här i livet, I guess.

Åh, nu kom Sång för April med Peter Lemarc på spellistan. Jag får ryssningar. Underbar låt. Somnade med ipoden i torsdags kväll när jag lyssnade på just Sång för April . Älskar att göra så, man somnar så skönt till musik och har man tur så drömmer man härliga drömmar oxå. Jag hade tur.

Jag har låtar som jag förknippar starkt med speciella människor och tillfällen och det är såna låtar som betyder extra mycket, det är dom man får ryssningar av.
Det finns så många låtar som jag förknippar starkt med Knubbe så jag nästan börjar gråta och andra som gör mig så tävlingssugen så jag nästan spricker.
När jag hör I Love You Always Forever-Donna Lewis så kan jag inte hålla tårarna tillbaka. Den spelades på radion när vi hade lämnat Knubbe i Örebro till den där hästlastbilen som skulle ta honom till Finland.
Eller när jag hör Orinoco Flow-Enya så ser jag framför mig hur jag och Royal rider våran kür i ett full satt Globen. Den känslan får håret att resa sig i över hela kroppen.
Och när jag lyssnar på Sång för April-Peter Lemarc, så får jag en sån må-bra känsla. Det är så det ska känns när allt är helt rätt. Har svårt att sätta ord på det faktiskt.

/linnhelenapettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar