måndag 19 april 2010

Sjutton sånger

Måndag

Har precis "vårstädat" pappas sovrum.
Mattias trodde att jag skämtade när jag sa att jag skulle vårstäda, han trodde nämligen inte att man gjorde sånt utan att det var bara ngt man sa att man gjorde... Och när jag förklarde allt som skulle göras så skrattade han bara. Han trodde mig helt enkelt inte. Han bara gapade oförstånde när jag tog fram "moppen" som jag torkade taket och väggarna med. Hahaha, vet inte vad jag ska säga... Trodde att storstädning var ngt alla gjorde och ngt som alla kände till, men tydligen inte.

Så idag har jag alltså torkat tak och väggar, dammat av alla grejer, dammsugit sängen och golvet, piskat madrasser, tvättat täcken och kuddar. - Det har jag gjort idag.
Fönsterputsningen sparar jag till mamma och sen ska jag även stryka gardiner och moppa golvet, sen är det klart. Sen är det bara de andra rummen kvar.
Så nej, vårstädning är inget skämt och inget påhitt!

/linnhelenapettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar