lördag 29 maj 2010

En glädje i bröstet som vägrar att ligga still

Lördag

Tänkte göra en liten helg uppdatering, borde väl göra en vecko-uppdatering kanske men det örker jag inte.

Fredag: Åkte till stallet ganska tidigt och red Lille skutt.
Royal gick ganska bra och jag åkte därfrån och kände mig varm och glad inombords med en måbra känsla i kroppen.
Vid halv 4 tog jag bussen in till stan och hann springa in på Gina en snabbis och hitta en klänning som jag blev väldigt sugen på. Hann dock varken prova eller köpa den eftersom jag började jobba på Clas 4. På Clas gick allt jättebra, jag löste tom ett problem som jag aldrig tidigare har vart med om. Plus poäng till mig? Ojah!
Kvällen avslutades med middag med familjen + Mattias och lite mys framför Heartbreak kid som faktiskt var ganska rolig. Bra dag!

Lördag: Började dagen med att åka till stallet och rida Royal som gick superbra! Vi gjorde tom en inridning i gallopp och lyckades göra halt på en gång. Han är så duktig min lilla häst, oftast. Efter detta hjälpte jag till att bygga hagar i väldigt växlande väder skulle man kunna säga (från strålande sol till spöregn). Och för en stund sen åt vi grillad fläskfilé här hemma och snart ska jag åka iväg till Beatrice.

Söndag: Ja, imorn är det ju morsdag sägs det. Igår (fredags) hade mamma skrivit massa postit-lappar (som vanligt...) där det stod en massa som skulle göras. Hon hade även skrivit till att hon önskade sig en sjal och/eller en pandora berlock av mig i morsdagspresent. Jag kände bara "uuuuuuuuursäkta!?". Min namnsdag var nämligen för ett par veckor sen och inte fick jag nån present inte, knappt faktiskt ett grattis från henne. Hon visste inte ens om att jag hade namnsdag. Och nu har hon mage att skriva upp på min "att göra-lista" vad jag ska köpa till henne i morsdag present?
Vet inte ens när jag ska få tid att köpa nån form av present liksom. S.u.c.k!

Trots min frustration kring morsdag så är jag ändå på ett väldigt bra humör. Känner mig liksom varm inombords på nått vis. Det kanske beror på att jag känner att sommaren nästan är här nu. Inget känns omöjligt längre. Känns som att saker och ting bara kan bli bättre från och med nu och den känslan vill jag ska stanna kvar ett tag nu.

/linnhelenapettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar