måndag 31 maj 2010

Kvar i nåt jag lämnat

Hej! Jag heter Linn och jag har dyslexi.
I mitt förra inlägg har jag stavat "motligt" ist för "måttligt". What can I say?
Antar att det kvittar att jag säger att jag faktiskt VET att det stavas med Å och 2 T och inget annat.
Stör mig som fan på mig själv när jag läser igenom mina inlägg och upptäcker stavfel eller att jag har kastat om ord eller tom missat ett ord mitt i en mening.
Men ngt som stör mig ännu mer är när andra gör samma sak. Det är liiite konstigt egentligen.
Men när jag läser t ex. Kissies blogg tycker jag nog att man kan kräva att det åtminstone ska vara rättstavat och att hon ska använda sig av svenska språket på ett hyffsat korekt sätt! Har man (som hon påstår) sveriges största blogg så kan väl inte det vara för mkt att begära?

Åh! Är det inte min vän solen som tittar fram?! Då har jag inte tid att blogga mer! På med bikinin och ut med solstolen!!! Skam den som ger sig!

/linnhelenapettersson

1 kommentar: