onsdag 5 maj 2010

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv.

Onsdag

Kom hem från stallet för en stund sen. Idag verkade Royal ganska sliten (för en gång skull!), men det förstår jag verkligen. Efter passet i måndags när vi fick galopperade som dårar och efter tränings passet igår med longering + ridning. Känns dumt att säga, men det känns skönt att veta att han faktiskt går att trötta ut!
Men den här veckan kommer han inte få nån vila trots att han verkar lite sliten nu, för jag vet att på söndag (på tävlingen) kommer han ändå vara som en tickande bomb. Så det är bäst att trötta ut honom så gott det går nu... Haha, usch vad hemskt det låter. Men jag vill verkligen inte åka av på söndag så då är det bra om han inte har allt för mkt överskottsenergi.

Idag fick jag hem en vinterjacka från Modern Horse som jag hade beställt på Rea. Inte riktigt lika snygg som jag hade trott men den duger bra ändå. Tänk vad lite kläder kan göra en på bra/bättre humör :)

Nu sitter jag och väntar på att mamma ska komma hem och börja laga mat. Blev inte direkt nån bra lunch för mig, ett tunnbröd med chevréost, skinka och tomat i + lite proviva. Åhhh, har ni provat den där provivan med svartvinbär och äpple? Huuur god som helst! Iaf... Och när jag åkte från stallet skrek magen "JAG VILL HA CHEESEBURGARE!", men jag stod emot frestelsen och åkte hem och åt 2 bullar ist, haha!
Men nu är jag alltså hungrig igen. Och inte hjälper det att gå in och läsa folks bloggar där somliga (nämner inga namn..) tjatar om Nonstop. Så nu är jag inte bara hungrig utan även sugen på Nonstop på köpet, haha!

Jag är en stark och självstädig kvinna och behöver ingen cheeseburgare för att vara det! ... Eller?

/linnhelenapettersson

1 kommentar:

  1. Du behöver en rejäl påse nonstop...
    /Amanda

    SvaraRadera