måndag 9 november 2009

Så forma dina läppar till, en sång för april

Måndag

Jag gick i regn för dig
Värmde en säng för dig
Jag lägger ner mitt svärd, nu står jag avklädd här
Jag faller vilse i en värld utanför
Ställ inga frågor nu, inga varför
Jag tänker inte ta nånting utav dig
Å, älskling, jag vill ge allt utav mig
<
Peter Lemarc-Sång för April
http://www.youtube.com/watch?v=7zQk9sRECws
Kan inte minnas om jag har lagt upp den här texten förut, men den är så fin så det spelar ingen roll. Kolla gärna på klippet, eller nej föresten titta inte, bara lyssna. Den är inte riktigt lika bra som den inspelade versionen tyvärr men ändå helt underbar.

Seeeeriöst! Varför funkar inte min Spotify?? Jag blir helt knäpp snart. Det står hela tiden att jag är offline och att jag ska prova att logga in igen.. Vilket jag nu har provat för tvåhundrade elfte gången de senaste dagarna. Vad är felet? Är det ngn som har haft det här problemt förut och vet hur man löser det?
Det är så drygt att sitta och lyssna på nya låtar på youtube, det funkar bara inte i längden. Förut så laddade jag ju ner från limewire lr vad det hette, men det vill jag inte göra längre pga lagen ni vet. Trots att jag inte har använt Spotify särskillt länge så måste jag säga att jag saknar det oerhört mkt och förstår inte hur jag kunnat vara utan det, är detta en typ av abstinens lr är jag ute och cyklar nu Bea? haha!
Åhhhh, jag får lyssna på Itunes så länge då!

Idag är jag ledig, eller det är iaf inga föreläsningar idag vilket jag är väldigt tacksam för. I helgen har jag nämligen fått gå upp tidigt både lördag och söndag. I lördags hade jag ju omtenta och i söndags hade jag stalljour. Jag har ingen aning om hur omtentan gick, det enda som jag upplevde som skillnad från förra gången var att tiden gick fortare än sist jag gjorde den. Men jag vet inte hur mkt jag orkar bry mig om jag ska vara ärlig.
Jag ska ta kontakt med studievägledaren och kolla vad som krävs för att söka till Flyinge och hippolog-utbildningen. När vi skulle söka till gymnasiet i högstadiet så sökte jag till strömsholms gymnasium (ridsportgymnasium) och det var verkligen ngt som jag ville. Men eftersom det krävdes väldigt höga betyg för att komma in där så kom jag inte in, vilket inte var helt oväntat, men det var ändå min dröm att gå där så därför var det värt ett försök. Och nu 4 år senare så är det fortfarande helt klart en dröm att få gå en sån utbildning på ett sånt ställe som Flyinge och strömsholm. Den utbildningen jag vill gå är nämligen första året på Flying och andra året på Strömholm. Vi får se hur det blir, ska som sagt först prata med studievägledaren och höra med henne/honom vad som krävs, om det tex krävs nån praktiktid på nån ridskola eller liknande.

En gamal bild på Flyinge. Grusplanen med F-et på är en av utebanorna på anläggningen. Det duger? Haha! Ni vet i somras när mamma & jag var och provred hästar i skåne var vi bla. på Flyinge. Jag fick rida i den enorma Crafoordhallen som har en långsida och en kortsida helt i glas, ganska coolt faktiskt.

Detta är Strömsholms slott, och framför slottet ligger tävlingsbanorna. Hur fint som helst. Själva anläggningen är minst lika fin och i precis samma stil men jag hittade tyvärr ingen bild på det. Visste ni föresten att jag har tävlat på Strömsholm? För länge sen med Curry.

Nej, nu ska jag börja jobba med "Alice", ett program som man kan göra filmer och spel i typ. En indroduktionsuppgift till kursen grungläggande programmering. Mm, visst låter det kul... Skulle hellre sitta i Crafoordhallen och rida nån snygg hingst lr liknande, haha;)

/linnhelenapettersson

1 kommentar: