onsdag 4 november 2009

If I kiss you where it's sore. Will you feel better, better, better

Onsdag

Mkt har hänt sen sist jag skrev, framförallt endel ovärt som jag inte ens har lust att ägna en enda mening till här egentligen. Så därför tänker jag inte göra det heller, hoppas ingen blir besviken, för jag vet att många gillar s.k "paj-kastning". Jag tycker sånt är fegt för det visar bara att man inte kan stå för sin sak IRL så att säga. Men eftersom ni läser min blogg kan man ju hoppas att ni är lika ointresserade av detta som jag.

Imorse va det jobbigare än på länge att gå upp, trodde inte att det var sant när alarmet på mobilen ringde och visade 06.15, snoozade en hel timme ist för att ta tag i mitt liv (vilket var mkt skönare). Ägnade hela min bussresa åt att lyssna på gammal musik på i-poden, det väckte gamla minnen som jag längtar tillbaka till men ändå inte, svårt att förklara men ni kanske förstår.
Tiden i skolan gick väldigt långsamt och det nya grupparbetet suger verkligen, känns inte som jag kommer kunna tillföra nånting direkt. Great!

Kom hem vid 12 ungefär och åt min matlåda som jag hade släppat med till skolan helt i önödan, korv med mos blev det. Sen stod Ellen på schemat, älskar verkligen det programmet, det gör en alltid så glad. Ellen har sån skön humor! Om ni inte tittar på det redan så prova! Det går varje vardag 12.45.

Innan jag satte mig här så har jag pluggat inför min omtentan på lördag som jag är såååå(läs:inte)taggad för. Bahhhhhhhhhh! Jag vill inte, vill inte, vill inte! Jag vill faktiskt inte! Jag tycker att det är taskigt, varför var man tvungen att ha så förbaskat många poäng för att komma upp till godkänt? I don´t like it!

Om nån timme åker jag till stallet. Funderar på att låta Royal stå idag så kan jag plugga lite till ikväll, det kanske kan vara en god idé..? Föresten så känns det som det börjar hända lite nu, jag har börjat hitta lite knappar och vet hur jag ska göra för att få honom att få upp ryggen och slappna av, och det känns väldigt bra. Känns som jag kan behöva att det går lite bra med träningen nu när allt annat går åt helvete. Varför är det så? Jag menar varför är det alltid ngt som inte är bra? Men just nu känns det som att det är mer som går dåligt än bra. När kommer det att vända? Är det först när jag tar mig i kragen och inte bara följer med strömmen? Om någon kunde garantera mig det så skulle det vara lättare, men tyvärr finns det ingen som kan garantera mig det.


Just nu lyssnar jag på Regina Spektor, det var länge sen sist. Jag hade nästan glömt hur mkt jag gillar hennes röst och hennes texter. Det passar bra till min sinnesstäming och lika så vädret. För mig gör det inget att det regnar och är grått och mörkt ute nu, det skulle bara kännas fel om solen sken.

Nu ska jag gå och hänga tvätt, det lär nog förgylla min dag ännu mer.

/linnhelenapettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar