torsdag 11 mars 2010

Älskad från första stund

Här kommer torsdagens inlägg som jag inte hann lägga ut igår.

Torsdag

Städtorsdag, men jag är lika glad för det! Så himla skönt att vara ledig. Har faktiskt varit ledig hela veckan och kommer nog att vara det imorn oxå, gött!

Trots att jag har haft hela dagen på mig att städa hela huset var jag ändå inte klar nu när mamma kom hem vid 5. Hon uttryckte en viss missnöjdhet, men det ignorerar jag för jag tycker det är skönt att få städa i min egen takt och slippa "stresstäda". Fast jag vet ändå inte riktigt vart min dag tog vägen... Gick upp vid 10 (ja, det kanske var i senaste laget...) åt frukost till 11, duschade mm och var klar vid 12. Har suttit vid både datorn och tvn, men inte särskillt länge ändå... Gjorde och åt en supergod sallad, nästan lika god som om den kom från Maché faktsikt! Det blev en sallad med tomat, gurka, paprika, advokado, oliver, fetaost och pestodressing (som jag gjorde själv!), gööörgött blev det!

jag är supersugen på att köpa en Laptop nu och supertrött på min stationära skitdator. Vill egentligen slänga mig i bilen och åka ner till Elgiganten och köpa en och åka hem igen. Få det överstökat liksom, för jag är så himla trött på den här datorn, den är så seg, tar mkt plats och är allmänt FUL! Vet att den säkert skulle bli 20 gånger snabbare om jag skulle lägga över alla bilder på en hårddisk lr nått, men orka. Jag ska nog köpa en separat hårddisk till den nya ändå för annars kommer ju den bli lika seg som den här burken.
Men fatta va gött att kunna ha datorn på nattduksbordet och ligga i sängen och surfa! Fy faaaan, va gött! Kolla på tv och ha datorn i knät istället för att sitta i ett hörn med den stationära och få nackspärr när man vill se nått program på tv samtidigt. Jag vill ha en laptop nu, nu, NU!

/linnhelenapettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar