söndag 21 mars 2010

Min helg. Typ.

Söndag

Va på Maxi igår kväll tillsammans med mamma, jag skulle nämligen ha chips och dipp <)
På vägen till chipshyllan så går vi förbi hyllan med massa tidningar och mamma utbrister - "KOLLA, där Linn!" och vem är det som pryder omslaget på Close-up magazine, om inte råheta DREGEN! Ett repotage på hela 12 sidor! Men tidningen kostade 59 spänn så det kändes lite onödigt när det endast är 12 sidor jag vill läsa, haha! Men snygg var han, jisses!

Förutom att jag va på Maxi igår hade jag stalljour från 07.30 till 12.00. Klockan 14.00 var vi ute hos Anki på träning med utvecklingsgruppen. Royal skötte sig ganska bra faktsikt både under ridningen och rent allmänt med transporten osv. Trots att han gick riktigt bra (till slut) så beslöt jag mig för att hoppa av programridningen som var idag (söndag). Känns inge kul att rida ett program när jag knappt vågar andas när jag ska göra galoppfattningar, tror att han ska bocka och det gör mig så jävla nervös. Jag vill inte trilla av, jag vill ha KONTROLL! Så därför kändes det som jag gjorde rätt i att skippa programridningen. Jag tror att när jag väl känner att vi är redo kommer det gå bra även om våran debut kommer vara på en riktig tävling. Det ska vara roligt att rida och man ska inte sitta och vara rädd. Särskillt inte på sin egen häst. Punkt.

Mattias ringde för nån timme sen. Från Thailand kanske ska tilläggas. Usch! Det är svårt att låta bli att bli avundsjuk när det är värsta snöstormen (nu igen!) här hemma och dom har typ 35+ där borta.
När han ringde hade de ( han, Kalle och Viktoria) precis varit på stranden. Standen är tydligen kritvit och havet är alldeles turkost. Jag vill oxå! Ibland är det dumt att man har häst, fast för det mesta inte. Men vid såna här tillfällen önska man att kunde hänga med. Ha häst men kunna åka iväg på sånt här ändå, få det bästa från två världar liksom. Men måste jag välja så väljer utan tvekan Royal, han går trots allt för före allt.
Känns tomt utan Mattias och konstigt att han ska vara borta 2 veckor. 2 veckor är ju ändå en ganska lång tid. Hoppas att han inte kommer hem och är fööör brun, jag gillar inte att känna mig blek! Kanske smörjer in mig med brun-utan-sol innan han kommer, hehe! Och hoppas att han köper med lite Fejk Ed Hardy T-shirtar och nån keps kanske som tröst för att jag inte kunde följa med :)

Nu ska jag hänga på tvätt. Blääääää!
Hejsan hoppsan lillebror
/linnhelenapettersson

1 kommentar:

  1. haha, snuttan då:) saknar dig och jag tror inte att jag kommer vara brunare än dig haha, så du behöver inte oroa dig över det;) men jag önskar du var här iaf, puss älskar dig

    SvaraRadera