torsdag 5 mars 2009

I love everything about it

Torsdag

Vid det här laget vet ni vad torsdagar innebär. just det, städdag. Städa är väl inte ngt som jag egentligen skulle vilja lägga särskillt mkt tid på överhuvudtaget om jag ska vara ärlig. Men det är ju sånt som måste göras, antar jag. Förutom att torsdagar är dåliga dagar p g a städningen så är torsdagar ingen större hit i skolan heller. Jag börjar 08.30 med Naturkunskap till 11.15, den lektionen har aldrig och kommer aldrig -bli rolig. Sen forstätter dagen med Matte, vilket är det bästa som finns? Nej.
Det var på håret att jag fick G i Matte B förra året och Matte C är om möjligt ännu svårare, vad nu det ska vara bra för..? Jag menar vilken jävel kommer på ngt som heter Derivata? Ngn med på tok för mkt tid måste det ha varit. Det tar nästan 30 min för läraren att gå igenom en uppgift på tavlan. Och det där ska man klara själv på ett prov sen... Min fråga är bara - Hur fan ska man lyckas med det? Det är dömt till att misslyckas. Varför göra det så svårt för sig liksom? Hur som helst så forstätter den fantastiska dagen med Religon i hela 90 min. Och sen förstår ni, sen börjar min kemi. När alla andra går hem går jag och börjar prenta in alla namnen på joner. Men det är ju kul... Den här helfestliga lektionen slutar 16.45. Lägg sedan på städning i 1.5 h så har ni min dag i stora drag. Tänk er oxå att idag på Naturkunskapen hade vi ett prov med fantastiskt många "beskriv utförligt"-frågor och en redovisning i Religon. Kunde dagen ha varit bättre? Svaret är nog tyvärr ja.
Haha, det finns nog ingen i världen som det är så synd om som mig?

Imorn är det Fredag. Bara så ni vet.
Och nu blir det sängen för min del tror jag bestämt.
God Natt!


P.S
Kändes som ett dystert inlägg detta.
Bättring på den fronten?
I hope so.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar