tisdag 10 mars 2009

Tisdag

Hejhej! Vad tycks om min lilla uppfräschning med ett bildcollage? Ja, är faktiskt riktigt nöjd och stolt faktiskt. Första gången jag gör ett sådant, så det så!

Min Tisdag har inte varit speciellt rolig på något sätt.. Än, kan jag väl tillägga, har ju ändå stallet kvar som jag längtar till lite grann. Konstigt det där egentligen. Jag längtar till stallet och framförallt till Knubbe, är det bara för att slutet på vår tid känns så nära nu? Det känns hemskt att känna så. Men det är ofta så med något som snart ska ta slut tycker jag. Misstolka mig inte! Det klart att jag har uppskattat att åka till stallet förut och få spendera några timmar tillsamman med Knubbe, det är bara det att det blir så tydligt nu att jag inte kommer få göra det mer. Och det är svårt. Jag har svårt att acceptera faktumet att ponnytiden är över för mig, känns inte som Stor häst kommer vara lika roligt. Fast vad vet jag om det? Jag har ju bara tävlat ponny, så jag kan ju inte säga att ponny är roligare än stor häst förens jag provat...
Finskarna mailade över några bilder till mamma idag på stallet och anläggningen där Knubbe kommer att bo. Jag har inte sett bilderna än, men mamma sa att det såg jättefint ut. Bäst för dom det! Min ponny förkännar inget annat än det bästa.



Jag har en liten grej att tilläga till min dag, tyvärr.
Fattar inte att du kan vara så trångsynt och hela tiden tycka att du gör allt så mycket bättre än andra. Inse när du har fel och tro inte allt går att jämföras med sånt som har hänt förut. Du gör mig trött, arg och besviken gång på gång när du gör såhär. Väx upp och tro inte att allt man säger är för att trycka ner dig. Tro mig det finns andra saker här i världen jag vill lägga min tid på än att trycka ner dig. Men om du inte kan ta ett skämt ens är ditt självförtroende lägre än vad jag någonsin kunde tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar