söndag 8 mars 2009

Söndag

Jaha, då var man 19 och ett år äldre. Hade inte tid att skriva igår på den Stora dagen eftersom släkten kom och sådär, men idag tänkte jag berätta om hur min födelsedag blev. För det mesta var det en jättebra dag men det var en del blandade känslor ändå. På morgonen öppnade jag paket till frukosten från mamma, pappa & Mattias. Sen åkte jag till stallet och red ut Knubbe i skogen. Efter stallet skyndade jag mig hem och gjorde mig i ordning för att släkten skulle anlända. När de kom åt vi mat och tårta och jag öppnade presenter. Vid 7-tiden tog jag & Mattias bussen in till stan för att gå Valfrids (resturangen alltså) och åt ett Enormt grillspet och det var verkligen enormt och supergott, vi orkade inte ens nån efterätt. Efter middagen gick vi på bio och såg "Män som hatar kvinnor", riktigt bra film men riktigt hemsk oxå, längtar redan till nästa film kommer. När vi kom hem berättade mamma att Finskarna som var och kollade på Knubbe i fredags hade ringt. Efter provridningen sa de att de skulle ringa tillbaka på lördag kväll och meddela om de var intresserade av att köpa honom eller inte. De ringde. De vill köpa honom.
Det är ganska jobbigt att tänka på att han antagligen ska flytta till Finland. Det är verkligen inte så att man bara kan åka och titta till honom. Han ska bo i mellersta Finland som ligger 48 mil från Helsingfors, det är en bit. Det som är nästa steg i försäljningen nu är en försäljningsbesiktning av Knubbe.
Får se hur det går men det går säkert bra.
Usch, jag känner mig så falsk emot honom, hur ska jag kunna se honom i ögonen idag när jag åker till stallet? Han vet ju ingenting.
Min älskade lilla ponny.
Ja, ni kanske förstår att dagen innehöll lite blandade känslor, men det var en bra födelsedag ändå.

Mina födelsedags presenter

Mjuiskbyxor som jag fick av Mattias. Parfym från Escada, Örhängen från Thomas Sabo, bok "Chic", skinhandskar, Satin lakan, Armband från Scoopy, pengar, blommor och choklad tryffel.

En fin 19-års dag fick jag :)
Tack/Linn

1 kommentar: