söndag 29 mars 2009

Saved by the bell



Cause I'm far away
From everything we knew
But all I see
Reminds me about you
We are face to face
Such a hopeless case
We go on
And I pretend
I'm far away



Söndag

Min morgon startade med att telefonen ringde, hade först inte tänkt att svara eftersom jag inte kände igen nummret men jag bestämde mig för att trotsa min lathet och svarde istället. Det var Christine från stallet som ringde, Knubbe och 2 andra hästar hade sprugit igenom staketet och rymt. Alla hemska tankar bara russade igenom huvudet på en gång kändes det som. Jag såg framför mig hur Knubbes ben var helt blodiga av tråden som han sprungit igenom och hur han skadad sprang ut på vägen och blev påkörd av en bil. Det var en av mina första tankar som dök upp. Men Christine forsatte och sa att de hade hittat Knubbe vid Shettisarnas hage mumsandes på en höbal, och de kunde inte se att han var skadad på ngt vis.
Lättnad! Det skulle vara lagom kul att han skadade sig nu när det är mindre en vecka kvar innan han åker till Finland. Ingen köper en skadad häst, det är ett som är säkert, så det var skönt att det inte hade blivit några skador.

Hm, ja det var min morgon. Förutom ponnysar på rymmen så var även träningsverken kvar märkte jag när jag skulle kliva ur sängen, yes! Jag tror att det ser lite konstigt ut när jag går, ganska stelt om inte annat. Haha!

En sak till! Den 3 April 20.30 börjar "Berg flyttar in". Inte för att jag tycker att det programmet är särskillt intressant egentligen men ngt säger mig att det kommer vara ngt av avsnitten den här säsongen som faktiskt kommer att vara intressant och dessutom hett. Samma sak gäller Roomservice på kanal 5, vet dock inte riktigt vilket avsnitt än. Men även ett av deras avsnitt den här säsongen kommer alltså att vara mäkta intressant och snyggt.
(bilden ovan är en liiiiten ledtråd till vad som kan vara "intressant, snyggt och hett")

Nej, nu får det nog bli lite skolarbete faktiskt.
Ha en skön söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar