måndag 20 juli 2009

I've been listening more than you've been hearin'

Måndag

Och så börjar en ny vecka... Den enda skillnaden från tidigare veckor är väl egentligen att mamma har sin första semestervecka nu, vilket innebär en ganska radikal förändring för min del...
09.00 kommer hon in och väcker mig för då är det "frrrruuuukooooost!", trevligt. Det är skönt att slippa göra frukosten själv, men om jag får välja mellan det och att sova 1,5-2 h till gör jag nog hellre frukosten själv.
Plus att nu kan hon med jämna mellanrum komma in på mitt rum och tjata lite på mig.." Kan du inte plocka rätt lite här in?, Häng tvätt!, Städa i köket!, Bla, bla, bla". Hon gillar att tjata och ha koll på allt, och när hon inte kan vara hemma och övervaka mig så skriver hon postit-lappar för att försöka ha kontroll över situationen hemma även om hon är på jobbet. Ibland ligger det 2-3 st fulltecknade postit-lappar på köksbänken med saker som ska göras. Hon är lite utav ett kontrollfreak min mamma och det kan vara lite jobbigt ibland.
Min semester är med andra ord slut nu när hennes börjar, så kan man samanfatta det hela.

Ikväll har jag Yoghurt igen. Hoppas att det är uppehåll så att jag slipper rida i spöregen. Annars är det inget särskillt som händer idag.

Jag har bestämt mig för vad jag ska göra med mina studentpengar som är kvar! Jag ska nog köpa ett par ursnygga ridskor, ett par bruna "Ariat". Dom är svinaaktigt dyra men jag har velat haft dom länge så jag tror inte att jag kommer ångra mig. Dessutom så är det bra om jag har ngt att kunna växla lite med ridstövlarna, de slits ganska hårt när man rider i dom varje dag och dom har jag tänkt ska räcka ett tag till för att tävla och träna i. Det är ganska dyrt att köpa ridstövlar, 5-6000 ungefär, så det är värt att vara rädd om dom man har och ngt att annat att rida i till vardags.
Får se hur det blir, men jag är väldigt sugen på dom :)

Hörs!

Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar